Spodaj so za vse tiste, ki vas podrobneje zanima Google optimizacija, spisani napotki, ki se jih splača upoštevati, če želite napisati kakovosten SEO članek. Pri čemer, vsaj v svetu naprednejše SEO optimizacije, velja, da kakovosten SEO članek ni zgolj tisti, ki se uspe uvrstiti na prvo stran Googla, na najvišja mesta, ampak je hkrati tudi tisti, od katerega ima naročnik SEO članka največ koristi – to je ROI (return of investment) od napisanega članka.

Vsak SEO članek namreč stane. Časa, da se ga napiše in evrov, ki jih je potrebno odšteti avtorju SEO članka (nemalokrat pa tudi spletni strani, v kolikor SEO članek ni objavljen na lastni spletni strani, naročnika).

Ena izmed marketinških raziskav (vir 1 – The Ultimate SEO Copywriting Guide – Semrush) dokazuje, da ima skoraj polovica piscev SEO člankov največjo težavo v tem, da najdejo ustrezno ravnotežje med tem kakovostno spisanim in marketinško privlačnim člankom in SEO ustreznostjo spisanega članka:

seo članek

Zelo podrobno o kakovostnem pisanju SEO člankov, piše v članku na povezavi, kjer so predstavljena načela pisanja SEO člankov, pregled cen za pisanje SEO člankov ter tudi odgovori na najpogostejša vprašanja v zvezi s SEO članki. Do povezave pridete s klikom na SEO članek.

Spodaj se nasveti za kakovosten SEO članek delijo na 2 temeljni pravili, ki ju mora upoštevati vsak spisan SEO članek, na osnovna SEO pravila, ki v svetu spletne optimizacije veljajo že lep čas (več let), še v nadaljevanju pa so opisane nekatere SEO copywriting taktike, ki izboljšajo kakovost članka v smislu berljivosti (readability) in predvsem v smislu konverzije člankov.

Na koncu tega članka so podani tudi nekateri primeri….

Temeljni pravili za vsak SEO članek

2 osnovni in temeljni pravili za kakovosten SEO članek, ne glede na to ali bo članek objavljen na spletni strani lastnika, naročnika oz. avtorja članka (onsite SEO) ali na eni izmed gostujočih spletnih strani (offsite SEO članek) je, da mora članek biti spisano kakovostno in uporabno – to je, za je za članek izbrana prava vrsta in oblika spletne vsebine, hkrati pa članek zadovoljuje iskalčev namen (bolje kot konkurenčni članek).

Ker ni za vsako ključno besedo, ki jo optimiziramo za Google, ustrezna vrsta vsebine, blog zapis oz. članek, je predpogoj za to, da odkrijemo za katere ključne besede se splača pripravljati SEO članek, ta, da med konkurenčnimi prikazi na Googlu, za želeno ključno besedo preverimo ali je SEO članek (blog) ustrezna vrsta vsebine za pisanje članka.

To naredimo tako, da ključno besedo vtipkamo v Google in preprosto preverimo ali se za izbrano ključno besedo, na prvi strani Googla, nahajajo članki ali druge vrste spletnih vsebin.

Drugo pravilo za kakovosten SEO članek je uporabnost spletne vsebine. Če je SEO članek napisan tako, da ni uporaben, ga Google ne bo uvrstil visoko v svojem iskalniku, saj je logično, da želi Google, če želi ostati največji in najboljši iskalnik na svetu, na vrhu svojega iskalnika prikazovati uporabne vsebine.

NAMIG: Večina piscev SEO člankov, zgoraj opisani temeljni pravili pisanja SEO člankov, ne upošteva, ampak SEO članke piše samo zato, da ti ustrezajo SEO pravilom in rangirajo visoko. Neuporabni SEO članki se sicer za nekaj časa lahko znajdejo na prvi strani Googla, a se zagotovo tam, skozi čas, ne bodo obdržali! Podrobno o tem na: Google optimizacija Seo-Praktik.si.

Glede na to, da SEO optimizacija, zanima tudi v Sloveniji, vedno več podjetnikov, smo na povezavi SEO optimizacija v Sloveniji, pripravili pregled panoge spletne optimizacije, kjer smo pregledali po kakšnih poslovnih modelih, se najpogosteje tržijo SEO storitve v Sloveniji.

Osnovna SEO pravila, ki jih naj upošteva SEO članek

Osnovna, minimalna SEO pravila, ki jih zraven zgornjih dveh, temeljnih, mora upoštevati vsak SEO članek so ta, da mora ključna beseda biti uporabljena v SEO naslovu spletne strani, meta opisu spletne strani, v h1 oznaki in najmanj eni h2 oznaki, hkrati pa po celotnem članku tudi enakomerno razpršena nekje v okviro 2% ponavljanj glede na količino celotnega teksta.

Hkrati k osnovnim SEO pravilom sodi tudi upoštevanje ključne besede, za katero optimizirate članek, v alt oznaki slike, v imenu datoteke slike, vsak SEP članek pa mora imeti tudi nekaj notranjih in zunanjih povezav na druge spletne strani.

Napredna SEO in copywriting pravila za kakovosten SEO članek

Napredna SEO pravila, ki se dotikajo optimizacije člankov zajemajo ustrezno upoštevanje in ustrezno rabo anchor teksta v SEO člankih ter tudi okoliškega teksta (surrounding tekst) okrog slik in okrog povezav v vsebini članka ter predvsem copywriting taktike, ki pomagajo bralce članka zadržati dlje časa na spletni strani in ga spodbuditi k nadaljnim akcijam po spletni strani (npr. oddaji zanimanja za sodelovanje na podlagi prebranega članka, download e knjige z še več nasveti (na podlagi prebranega članka)), itd…

K naprednim SEO pravilom za pisanje kakovostnih SEO člankov sodi tudi uporaba in vpenjanje YouTube vsebin v SEO članke, strukturiranje in povezovanje člankov v t.i. topical clusters oz. SEO SILO strukturo, izboljševanje obstoječih spletnih vsebin in člankov v kakovostnejše zapise, ustvarjanje t.i. evergreen spletnih vsebin in člankov, ki imajo ambicijo biti prvi na Googlu več let, upoštevanje ustrezne oblike člankov, skrb za UX (uporabniško izkušnjo) ob prebiranju člankov, itd…

NAMIG: Po zgoraj razloženem, bi morali tisti, ki se morda sprašujete koliko stane optimizacija spletnih strani, bolje razumeti, zakaj se cena SEO člankov od SEO ponudnika do SEO agencije, tako spreminja. Podrobnosti o cenah optimizacije spletnih strani smo pojasnjevali v članku Kakšna je cena optimizacije spletnih strani.

Kako dolg naj bo SEO članek?

Eno od najpogostejših vprašanj v zvezi s pripravo SEO člankov je kako dolg naj bo SEO članek.

Pozor….

Kljub vse splošnemu prepričanju, da daljši SEO članki in ostale SEO optimizirane spletne vsebine, rangirajo na Googlu, boljše, to ne drži.

Na vrhu Googla, med organskimi prikazi spletnih vsebin, rangirajo tisti članki in vsebine, ki so najbolj uporabni. In ne najdaljši.

Dokaz?

Vtipkajte v Google besedo “vreme”:

Prvi prikaz na Googlu ni spletna vsebina, niti članek, niti nobena super dolga ali kratka zgodbica o vremenu, ampak preprosto prikaz vremena.

Če želite ugotoviti ustrezno vsebino SEO članka za vašo ključno besedo (za katero optimizirate članek), preprosto preverite prvih nekaj konkurentov in bodite pozorni kako dolgi članki so konkurennčni.

Sami potem svoj SEO članek pripravite v podobni količini teksta.

Primer ustrezne količine SEO teksta [za ključno besedo bonitetna poročila]

Lep primer odličnega SEO teksta, ki rangira na drugem mestu na prvi strani Googla, v Sloveniji in hkrati ni dolg (ker ne lovi količine teksta za SEO potrebe), je primer teksta, ki pojasnjuje kaj so bonitetna poročila in to kako podjetja lahko naročijo bonitetno poročilo:

Na spodnji sliki vidite, da je optimalna količina teksta za članek okrog dobrih 250 besed:

kolicina seo tekst bonitetno porocilo

Ali mora “samo” SEO članek upoštevati SEO pravila [ali tudi druge vrste spletnih vsebin]

Z namenom, da bralci tega članka ne dobite obutka, da so SEO članki edini ali glavni element spletnih strani, pri katerih je treba paziti na SEO optimizacijo, povejmo, da ta ista pravila, kot jih boste upoštevali pri pisanju SEO člankov, upoštevajte tudi pri ostalih vrstah spletnih vsebin (na vaši speltni strani).

SEO pravila, označevanje glavnega naslova, meta opisa, h1 in ostalih h oznak, gostoto ponavljanj ključnih besed, notranje in zunanje povezovanje spletne strani, idr… upoštevajte tudi pri optimizaciji drugih vrst spletnih vsebin (tako na “klasičnih” spletnih straneh kot tudi v spletnih trgovinah). Tudi, ne glede na to, na katerem trgu (Slovenija, Hrvaška, itd…) nastopate s svojimi speltnimi stranmi in online trgovinami.

Primer upoštevanja SEO pravil v spletni trgovini [Bambini]

Seo pravila uporabite v vseh vrstah tekstov.

Poglejte spodnjo sliko:

seo tekst bambini

Na zgornji sliki so prikazani teksti izdelkov (dječje čarape, dječje hlače, itd…) za ponudbo spletne trgovine www.Bambini.hr, v kateri je prikazana ponudba odječe za bebe, na Hrvaškem trgu.

Primer SEO besedila v trgovini, kjer se ponujajo regali [trgovina Pohistvo123.si]

Bodite pozorni na spodnjo sliko:

Na sliki zgoraj je predstavljeno SEO besedilo za ponudbo trgovine Pohistvo123.si, kjer se predstavljajo različni regali za dnevne sobe.

Bodite pozorni na odebeljene besede v SEO besedilu. Hitro boste ugotovili, da ni narobe, če v SEO člankih in ostalih vrstah spletnih tekstovnih vsebin, odebelite sinonime glavne ključne besede (regali) z npr. besedami: komode, regali po svojih željah, stenski regali, sonoma hrast, itd…

Ali sodijo SEO članki v kategorije izdelkov

Kratek odgovor: ne.

Predstavljajte si obiskovalce kategorije spletne trgovine Pikapolonica.si, ki jih zanimajo sedeži za kolo. Namesto ponudbe otroških sedežev za kolo, pa bi “prileteli” na en dolg SEO članek, kjer so s 1000 in več besedami opisani sedeži za kolo.

To sicer ne pomeni, da kategorije izdelkov naj nimajo nič teksta, le bodite pozorni, da ta tekst postavite pod ponudbo ali, da ga “skrijete” za gumb prikaži več.

Namig: poglejte povezavo zgoraj.

Dodatne informacije

Kaj je SEO optimizacija spletne strani in Kako se izvaja SEO optimizacija (za npr. pohištveno branžo)

Viri

1 – The Ultimate SEO Copywriting Guide